Pagina's

woensdag 17 februari 2016

Pocket letter tutorial

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie weer even langskomen op mijn blog. Bedankt ook voor de leuke reacties op mijn vorige blogpost, heb er weer van genoten!

Vandaag laat ik een pocket letter zien, hebben jullie er al eens één gemaakt? Ik heb er voor mijn facebookgroep een workshopje van gemaakt die ik ook hieronder zal plakken. Één tip..... Goed nadenken voor je er aan begint want ook dit is weer heeeeeeel verslavend om te doen hihi!



Workshop Pocket Letter

Een pocket letter is een leuke manier van post versturen. Het is bedacht door Janette Lane. Je maakt een pocket letter aan de hand van een thema, de kaartjes zijn op atc formaat (8,9 x 6,4 xm). En je ruilt (swapt) deze met iemand anders. Achterin de vakjes doe je kleinigheden zoals een briefje, theezakje en kleine goodies zoals knoopjes, kantje, strikjes ect.

Benodigdheden: Alle benodigdheden vind je in de webwinkel www.ArtCardsbyMaartje.nl

Pocket letter hoes
ATC stans Crealies, of zelf snijden
Paperbloc ‘good old days’ JoyCrafts
Knipvel VK9540, Marianne Design
Doily 9 cm
Mini tag
Teksstempel 6410/0018 NoorDesign
Stansjes: vlinders (LR 0356), bloemen (6003/0024), takjes (6003/0032), hoekje (6002/0261)
Kant, lint en strikjes

Werkwijze:

*Stans 9 kaartjes uit het designpapier. Of snij ze op zelf op ATC formaat (8,9 cm x 6,4 cm)
*Ga met je mesje langs de zijkanten van de kaartjes.
*Snijd of knip de plaatjes uit het knipvel. Plaatje rechtsboven is rond uitgeknipt. Ga met je mesje langs de plaatjes. Snijd de plaatjes door midden en plak de gedeeltes op twee kaartjes.
*Snijd de doily door midden en plak de helften op twee kaartjes.
*Stempel de tekst op de tag en plak deze vast voorzien met een strikje.
Maak de pocket letter af met de bloemen, vlinders, takjes en hoekje.
Doe de kaartjes in de hoes. Werk de hoes af met lint door de gaatjes en een stukje kant eroverheen.  

Groetjes Maartje Madeco

2 opmerkingen:

  1. Een pracht van een pocket kaart Maartje! De workshop is duidelijk te volgen dus ... misschien begin ik er ook ooit eens aan ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen