Pagina's

zondag 10 september 2017

Freedom

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie weer langskomen op mijn blog. En bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige blogpost! Altijd leuk om te lezen :)

Vandaag heb ik een tutorial gemaakt van een mixed media kaart met de nieuwe lijn van Studio Light.

Ik heb gebruik gemaakt van distress oxide inkt uit de 1e release. Worn lipstick, fossilized amber, spiced marmelade, fired brick en walnut stain.

Ik ben begonnen met aqaurelpapier van crafters companion, watercolorcard. Hierover heen ga ik met mijn mini ink blending tool met sponsje. (Eerst een keer in de oxide inkt drukken en dan 1 keer even op een blaadje deppen voordat je op je kaart gaat zodat je geen dikke vlek krijgt.) Met een ronddraaiende beweging maak ik de kaart roze en geel. 


Vervolgens spray ik een beetje water dat in een sprayflesje zit. Na het drogen met de heattool zie je dan kleine vlekjes ontstaan (De distress oxide reageert met water, waar je mooie effecten mee kunt maken).


Vervolgens leg ik mijn mask stencils op het papier en ga er over heen met rood en oranje oxide inkt en dat doe ik weer met de mini ink blending tool.



Ik stempel met de vlinderstempel op krantenpapier en knip ze uit.


Vervolgens maak ik ze een beetje oranje met de spices marmelade oxide inkt.


Ik plak ze op de kaart met de ultra fine tip applicator. Dat is een leeg lijmflesje wat je vult met je favoriete lijm. Je kunt er gemakkelijk fijne dingetjes mee plakken, ideaal!


Ik plak de vlinders over de rand van de kaart en knip ze dan af. 


Ik stempel dan de tekst freedom, maar niet in z'n geheel. Ik stempel ook met de foamstempel, rechtsonder.
Met een witte en zwarte marker accentueer ik wat blaadjes op de achtergrond en maak ik een rand langs de kaart.


Ik plak mijn papier op een rode kaart. En dit is het resultaat:


Lieve groeten Maartje

5 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor de uitleg. Ook het filmpje van de stempelhulp bekeken. Ik ben helemaal enthousiast! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat gaaf! Prachtig eindresultaat !
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Duidelijke video weer! En wat een mooi is dit geworden! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een schitterend resultaat maar wat een werk!
    Lieve freubelgroetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de lijmflesjes ook gekocht, nadat ik jou ermee zag werken. Ze zijn heel fijn in gebruik! Heel mooi gemaakt!
    Groetjes Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen