Pagina's

zaterdag 18 juli 2015

Krans van MDF

Hallo allemaal,

wat leuk dat jullie mijn blog bezoeken!

Vandaag heb ik een krans van mdf opgepimpt. En hoe leuk is dat zeg!
Ik verkoop twee maten mdf kransen; groot en een middel maat.
Het voorbeeld wat ik heb gemaakt is gemaakt met een middelmaat krans van 11,6 cm.
Het is dun mdf, ca 2,1 mm waardoor ik het ook kan versturen in een bubbeltjesenvelop. Maar het is ook leuk om het te geven aan iemand.
En hoe leuk zal het zijn om een grote (18 cm) krans te maken voor de herst of voor de kerst voor jezelf of om weg te geven!

De basis van de krans heb ik als volgt gemaakt:

Eerst heb ik de krans overgetrokken op de achterkant van het designpapier (Noor design, fading colors)

Vervolgens heb ik het uitgesneden/ uitgeknipt, de gaatjes door geprikt.
Het papier heb ik met een mesje een rafelig randje gegeven. Het geheel heb ik op de mdf krans geplakt.

De krans heb ik op een doily gelegd. De doily heb ik afgetekend en het midden eruit geknipt.

De buitenkant van de doily heb ik op de krans geplakt. Hierna ben ik de krans gaan aankleden met de volgende materialen:

Mijn krans heb ik gepimpt met takjes, bloemen en vlinders van Crealies. Ik heb een happy birthday mal gebruikt van Marianne design. De bloemen en vlinders heb ik met parels versierd. Het geheel afgemaakt met een strikje en lint.



Bedankt voor jullie leuke reacties op mijn vorige blogbericht. Ik heb ze met veel plezier gelezen!

Liefs Maartje

6 opmerkingen:

  1. Prachtige krans, leuk idee Maartje.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooie krans heb je gemaakt.
    Leuk dat het voor een verjaardag hebt gemaakt, dat geeft meteen inspiratie voor meer ....
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige krans Maartje! Inderdaad super leuk om weg te geven of om jezelf mee te verwennen :)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maartje ik heb hem al op fb bewonderd maar kom hem hier ook nog eens uitgebreider bewonderen ... super mooi en leuk gemaakt !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen